boston

boston

tisdag 4 januari 2011

2010

mitt år 2010 var ett alldeles underbart år i mitt liv. gillas skarpt. ska nu försöka knåpa ner några ord om mitt år. eftersom att jag nu fått lite perspektiv på året eftersom att det gått tre dagar in på det nya. :)

Januari

Sista slutspurten i skolan. Jag hade kurser med PW och Tommy endast. oerhört skönt måste jag säga. så skönt att få fokusera på det som man är mest intresserad av. och att ha 3 lektioner i streck med PW är ju aldrig fel. Började så smått läsa på studenten men bara sådär smått.

Sandra gullet fyllde hela 18 år. HJÄLP! nu är ju även hon gammal. Jag maria och camilla rövade bort underbara sandra och hade en galen kväll hemma i min lilla lya. det blev många skratt. och så gjorde vi massa god sushi och sandra söndrade ett vinglas. (uups......) trevlig kväll måste jag säga. :)


underbara sandra!

I månadsskiftet Januari Februari fick jag åka på UK tillsammans med underbara människor. fick disskutera, umgås, skratta, komma fram till viktiga beslut som var viktiga då som känns ack så avlägsna nu, (sådana som man tar på UK men även personliga), höra fina konserter, lyssna till intressanta predikningar, stanna uppe allt för länge, äta allt för mycket mat...


finaste maria!

Februari

februari präglades väl kanske mest av allt av PENKKIS! planera, ställa till, ha penkkis, äta middag ute, åka på pub och club... en fin tid i livet skulle här ta slut. inga mer lektioner i PG endast studentskrivningarna kvar att se fram emot och kanske mest av allt bäva inför...
nu blev det ju så att jag tentade en kemikurs i femte perioden och gick en kemikurs i skolan sista perioden. man kan säga att jag hade lite svårt att slita mig... (mer om det senare...)
efter penkkis skulle man läsa på studenten men jag gjorde mest annat och läste på nätterna...


skrämande läkare.


ABI ABI ABI!!!

Mars

mars präglades av läsa läsa läsa, och mera panikläsa. men även så spenderade jag en härlig vecka i vuokatti på esses vinterskriftskola. underbara konfirmander, underbart ledargäng och så fick jag ränna snowboard sådär lagom mycket i trevligt sällskap. hur bäst som helst. en vecka som jag sent kommer att glömma!
sen kom studentskrivningarna på med full fart men den tiden är nog ganska diffus...


denna bild kanske beskriver lägret som bäst. underbar gemenskap och helt galna påhitt.

April

skrev väl kanske ännu studenten. minns inte. det jag minns är att jag spenderade två härliga avslappnande veckor på åland. ni vet sådär avslappnande som när man umgås med sina 4 kusiner under 8 år. kärlek.
skrev även ett kemiprov efter att ha sovit i princip inget eftersom att jag åkte båt hem från åland och läste på prov i tåget hem sen. usch. detta är inte att rekommenderas.

Maj

gick i skolan fyra lektioner i veckan. eftersom att jag inte fick tenta kemikursen. men inget mig emot. jag fick umgås med de underbaraste vännerna som ännu kämpade med skola. jag fick ta det lugnt. och jag hade faktiskt tid att lära mig innehållet. vilket kanske även märktes på mitt betyg på provet. eller kanske för att kursen var lättare eftersom jag redan läst de tre kurserna som kom efter. :P Maj var en helt underbar månad. fick nu även en värdfamilj i USA!
hann även vara en vända ner till helsingfors för att skriva inträdesförhör till matte..

Juni

Fick ÄNTLIGEN studenten! Så som jag hade längtat. äntligen var det över. fick mössan och firade på kvällen med middag på stadshotellet. var en vända till en villa i larsmo och firade med mina vänner i väntan på att ställen skulle öppna innan vi fortsatte festa inne i staden. :)


ungefär så duktiga är vi på att se åt samma håll. underbara student!

festade på söndag hemma med massa folk. och jag kände tom igen de flesta. :)

på måndag åkte jag my och isak ner till helsingfors för att åka på urvalsproven till akutvård. vi bodde alla i sandra och nikkes lägenhet. så skoj vi hade det. vi överskred kanske lite matbudjeten men vi fick mat i oss i alla fall och urvalsprovet var tufft men det gick. det jag var mest rädd för var frågorna.
nu var det bara att vänta!

mera jag gjorde i juni var simma, umgås med mina vänner, det gjorde jag typ så ofta som jag bara hann. vi var även på midsummer festival på pörkenäs och sen midsommardagen firade vi min födelsedag på eklundska klanens villa i larsmo. :)
underbara vänner jag har. började även inhoppa lite nu som då.

fixade även mitt visum till USA. usch jag avskyr pappersarbeten men ibland får man helt enkelt bita ihop.

i juni var jag även på ett underbart rippiläger. underbart!!
underbart! (det är enda förklaringnen ni kommer få nu...)


UNDERBART!! <3 Juli

stack iväg till piteå som "mamma" med systers fotbollslag. fyra riktigt trevliga dagar. :) och så köpte jag ett par underbara skor. :)
våra flickor var så duktiga så!


jobbade....

var på scoutläger. under en gassande sol. med de mest underbara vänner som finns. men en humor som vi nu i efterskott lite skämms över. vi var rätt så trötta.
vi försökte oss på att sova under bar himmel på stranden men tyvärr började det regna. :(
lägerbål som var toppen. en massa körda kilometrar och mygg som man bara ville mörda.


underbara vän. underbart scoutläger.

umgicks lite mera med mina vänner och stack iväg på Pieksämäki läger i fyra dagar. :) überbäst.
synd att jag inte hann vara på hela. men jag stack hem på ett underbarare rippiläger istället.
under pieksämäkis andra dag fick jag även veta att jag kommit in till arcada på akutvård. mitt glädjerop var nästan lite skrämmande!

Augusti

i och med att jag bytte pieksämäki till rippi bytte det även månad. eller där någonstans i mitten. ännu ett underbart rippiläger denna sommar. jag hade verkligen tur!!!
undebara ledare. vilken gemenskap!! och ungarna var det ju heller inget fel på!!
länge kommer detta läger att leva i mitt minne!


frihet! underbara maria!


underbart! och pontus satte sig i luften. xD


saknar er!

annat som hände i augusti var att jag lite smått började få panik över flytten till usa och packade, glömde saker packade igen. konfirmerade mina ungar. spenderade en himmelsk kväll/natt på en villa någonstans i larsmo.. :P
umgicks umgicks och umgicks. det fanns inte en lugn stund. och så jobbade jag där lite mellan varven. allt för att få pengar.

firade smurf. klippte mitt hår kort, firade villavslutning och sade adjö till alla mina underbara vänner!


taco farväl kväll! underbara vänner. jag är så lycklig att ha er!

stora saken!
jag stack till USA!!

September

flyttade till boston!
mycket nytt, många intryck. annika räddade mig. tack!


vad skulle jag göra utan dig?

försökte anpassa mig och ta hand om barnen. allt var kaos. men det blev bättre. värmen höll på att ta död på mig.

kollade även en red sox match.


red sox <3 (även om baseboll kanske inte är min grej....) kollade cranberry harvest med.... tiden flög iväg. kom in i rutinerna.. var trött ack så trött i början men med tanke på den sommar som jag hade innan så kanske det inte är så konstigt. Oktober

firade halloween och gjorde en massa annat skoj.


vänner.

November

hjulspåren rullar på. jobbar på veckorna med starbucksmöte med svenskar på tisdag, handboll på onsdag och fotboll på fredagar, och en massa spännande saker på helgerna. stack till NY över thanksgiving. spännande att fira en thanksgiving och jag gillar deras vänner!

December

december kom och december gick jag hann inte alls med. först hade vi lucia, sen bakade jag och annika och caroline pepparkakor, sen lussade vi lite mera, bakade limpa och kollade på nötknäpparen, sen plötsligt var det jul och nyår som jag firade i NY och där var slutet på det året. och början på ett nytt.

Förlåt att det blev lite kortare och kanske lite mindre genomtänkt mot slutet men klockan är halv ett och jag ska jobba imorgon och i nått svagt skede hade jag lovat att sätta upp bilder från NY på fb ännu ikväll men tror nog att hjärnan vinner den kampen och jag går och sova. Hoppas nån i alla fall har nöje av min årsresume. jag måste säga att jag hunnit med rätt mycket i år och så lämnade jag ju bort en hel del. ;)

xoxo.

1 kommentar:

  1. Det där sista med fet stil e så du Camilla :D :P
    Jag gillar den där bilden med Sandra, Jontti och mig. Jontti bara 'Va? Men självklart lägger man ju i mjölken först!' Sandra: 'Nej,nej, det gör man ju int när man lagar nåt sånt!' Och jag: Kommentera inte nu Johnny! Koncentrera dig på osten, koncentrera dig på osten, osten' XD

    Du verkar ha haft ett roligt år :)

    SvaraRadera