boston

boston

tisdag 1 mars 2011

6 manader!!!

idag var dagen nar arbetet atergick till det normala igen. maste saga att det var ganska sa skont. att fa aterkomma till sina rutiner och att fa ha det som vanligt igen dessutom kunde jag ata rostat brod till lunch om jag sa ville for ingen annan skulle ata det jag at. toppen.
ett annat gladjeamne for dagen ar helt klart den mangd vatten som kommit ner fran den vackra gra himmel. regn betyder att snon smalter sa mycket snabbare och vem blir inte glad av att se all sno smalta bort. smaningom kommer det nog att vara var har och man behover inte langre kla sig i hundra lager med klader innan man beger sig ut pa uppdrag.

Tiden den gar sa sjukt sjukt snabbt, for 6 ( SEX ) manader sen stod jag pa perrongen i bennas och sa adjo och nu sitter jag har ett halvt ar senare med massor av erfarenheter rikare och massor i mitt bagage som jag for inget i varden skulle byta ut mot natt annat. hemska saker snart kommer jag ju hem, men innan dess har jag hundra saker som jag ska hinna gora, hundra upplevelser till som jag ska hinna uppleva. visst ar det sa att jobbet tar upp den mesta av tiden men bara man planerar sin tid bra och gor upp listor pa saker man vill se sa att man sen kan kryssa av dem sa man ser att man sett saker gar allt hur bra som helst. dessutom brukar nastan dom spontan grejerna bli bast. som spontanbesoket till charlestown och korning mitt inne i centrala boston, vermont resan var ratt sa spontan den med. sakert skulle jag ha hur mycket spontana saker att beratta om men klockan den borjar bli ratt mycket och jag har ju lovat mig sjalv att jag ska forsoka sova mera denna vecka. far se hur det gar egentligen.

maste nog erkanna att jag ar ganska sa jattenojd med mitt liv just nu. Boston ar BAST helt enkelt!!!  visst saknar jag er dar hemma men jag finns pa skype vissa tider och man har tid att prata med dom viktiga. ni ar saknade och jag saknar er varje dag, men inte sa mycket sa att det ar jobbigt att vara har. mera som en trygghet att jag har er alla dar hemma. om natt skulle handa om natt skulle vara jobbigt, om jag har natt jatteroligt att beratta at er osv, ni finns i mitt hjarta! Saknar er! Tycker om er sa fruktansvart mycket!

idag ar da sista dagen i februari, och saker som jag har planer pa att gora i nasta manad, manad nummer tre pa kalendern ar foljande:
- kolla boston college spela ishockey denna fredag!
- HILLSONG nasta fredag!!!!!!!
- studera
- kolla Glee med annika
- ata sushi
- komma pa orsaker till att besoka hardware butiker. tihi. 
- ansoka om lagenhet. (forhoppningsvis har jag nagonstans att bo sen nar jag kommer hem.)
- forhoppningsvis besoka militarforlaggningen west point.
- studera lite till. aka min andra collegekurs.
- spara pengar!
- borja planera resan till CA med annika i slutet av sommaren!
- sova mera! (icke att forglomma!)

hjalp, ska jag hinna duscha annu denna kvall ar det nog dags att jag stanger av datorn och slapar mina trotta fotter till den varma skona duschen. eller slapar upp mina trotta fotter imorgon bitti innan jag borjar jobba. ah dessa jobbiga I-landsproblem.

xoxo.

1 kommentar:

  1. Jag måste nog erkänna att jag med är ganska meganöjd med livet just nu. Let's celebrate med öl och glee!

    SvaraRadera