boston

boston

måndag 7 mars 2011

00.00

om klockan är 00.00 är det då söndag eller måndag?

måste dock säga att denna söndag har varit ytterst vacker. efter lite strul kom jag och monica fram till boston i alla fall. vackert så. dessutom det vi slogs av är värmen. det har varit så 15 grader idag typ som en kallare sommardag. och man har riktigt känt bostondoften som varit borta över vintern. hur skönt som helst att gå runt i boston idag. kollade just att vi hade som varmast idag 21 grader! FATTA!! det är ju som sjukt varmt och i början av mars! det är inte klokt det är såå skönt!

annika mötte så småningom upp oss i boston och vi började våran shopping på allvar. sprang in och ut genom affärer och köpte även frozen yoghurt istället för lunch. tihi. så får man göra ibland. den var dessutom hur megagod som helst även om jag kanske föredrar vaniljglassen. sen fortsatte vi shoppingen och gick på klänningsjakt till balen jag ska på i april. hittade två helt okej men ingen hundra jajaja. men vi åkte vidare till apple butiken. den butiken måste ju nog helt enkelt vara den bästa butiken ever. den är så trevlig och man får peta på alla grejerna hur mycket man vill. nu måste jag bara bestämma mig om jag skall köpa en macbook pro eller en macbook air eller om jag inte alls ska köpa en mac utan en pc. svåra val. i alla fall skulle jag vilja ha en kompleterande dator som inte alls är lika stor men samtidigt vet jag inte om jag vill ha en skruttliten på 10tum för då har man ju ingen skivläsare. svåra beslut måste jag  nog säga att det är.
nåja vi slet från leksakerna och vandra vidare. stegen ledde oss till en butik med spännande tema. sådär skön känsla, och där vet ni vad som hände. jo jag hittade den perfekta balklänningen. okej den var inte lång som jag hade planerat men denna är så mycket bättre på alla sätt och vis. åh vad den är bra. dessutom är den jättesnygg och jag kommer kunna dansa i den utan problem. tur att annika drog in oss i den butiken.

imorse frågade jag efter min lön. så jag fick $200 i kontanter. idag när jag kom hem från boston hade jag ungefär sisådär $20 kvar av de pengarna. bittert. men men. ny lönedag kommer ju på fredag. tur det måste jag säga. så hur man lyckas använda upp 180 dollar ska jag berätta till er. det är ganska enkelt. köp en dyr klänning. gå på bio. köp popcorn på bio. ät en subway smörgås. köp dricka. ät frozen yoghurt. ungefär så gör man men jag kan ju inte klaga på att vi ätit mat för dyra pengar idag vilket är en bra sak. sen så måste jag ju ha en klänning och denna klänning är så perfekt. jag kan ha den på balen. jag kan ha den på finare fester. jag kan ha den när jag vill vara söt och jag kan ha den på konfirmationer, bröllop, avslutningar osv. helt perfekt alltså.


filmen vi kollade på idag heter Beastly och den är lite sån skönhet och odjuret feelis över sig. den är väldigt bra och jag rekommenderar den starkt om man gillar kärleksfilmer där tankeverksamhet inte krävs och sen så har den ett väldigt fint budskap om man är intresserad av att hitta sådana. rekommenderar er alltså verkligen för att se den. ta en stycken kompis och gå på bio! dagens tips från coachen (aka camilla.)

dags att börja krypa ner i sängen och sova nån timme innan nya arbetsveckan börjar och man måste ta itu med en massa saker...

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar