boston

boston

måndag 11 oktober 2010

underbara helg!

denna helg har varit helt underbar! helt fantastisk. :)

I'm simply in love with Boston and Quincy Market.


denna lördag spendera jag med i Boston. sällan. inte kan man ju veta så noga vad man ska göra. då kan man åka in till boston och roa sig. köpte som jag sa ett par converse. dem gillar jag. mycket.
på lördag såg jag på gatuteater vid QM. så så underbart.. kommer bilder på facebook riktigt snart. :) (såg ni de jag redan satt upp?)

idag åkte jag och annika iväg till Wareham för att kolla in en cranberry harvest festival, lät lite suspekt i början men det var riktigt skoj. först kom man till ett marknadsställe. ungefär i storlek med bennäsmarkna, int så stort och imponerande men vackert. ack så vackert! sen tog vi en turbuss ut till skördefältet.. helt helt fascinerande. en stor sjöliknande sak men en massa flytande tranbär. där hade de så man fick se riktigt på nära håll hur de skördade och fixade allt.. helt mäktigt.. måste upplevas.. lite svårt att förklara.
sen kunde man även åka på en helikoptertur för 35$ det skippa vi. inte har vi ju råd med sånt... vi är ju fattiga, hårt arbetande människor. (känns konstigt att inte kunna säga att man är en fattig studerande men det kommer man väl bli nästa år så det är lugnt. :P )

efter att vi bestämt oss att det fick räcka med festival för oss stack vi iväg på ett au pair möte. med annikas grupp skoj att träffa lite nytt folk. :D
där grävde vi i fina oranga pumpor och gjorde fina ansikten till dom. tyvärr dog mitt kamerabatteri mitt i cranberryfestivalen så jag har inga fina bilder från pumpsaken. men annika har fina bilder. :D det gillar vi.

En annan sak som jag gillar riktigt mycket är dessa roliga motorvägar som finns här tre fyra filer, det är kärlek det. susa fram som en snigel, eller kanske mera som en leopard. xD

imorgon ska vi flytta ner min säng till mitt nya rum.. så snart kan jag fota mitt nya rum och visa bilder åt er. då ska jag även framkalla en massa bilder på personer jag vill sätta upp i ramar/på dörren i ett snyggt aragemang. :)

just nu kollar jag på the sound of music. lite pinsamt att erkänna att detta är första gången som jag kollar den. men jag tänkte att detta är ju ett perfekt tillfälle att kolla alla sånadär filmer som man helt enkelt måste ha sett för att inte vara helt oallmänbildad. så om ni kan kommentera vilka filmer jag borde se så skulle jag bli ytterst tacksam. :D

nu ska jag välja bilder att uppladda till faceook. det finns inget ord som uppladda va?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar