boston

boston

tisdag 12 oktober 2010

måndag.

idag är det columbusday. eller det är det i tre minuter ännu. vilket även betyder att camilla borde gå och sova.
men detta har varit en bra dag.
dagen började med att camilla sov till tolv. så skönt så. fast det tar nog bort mycket av dagen så undrar om jag ska se till att stiga upp senast 10 11 på helgerna trots allt. hm. vi får se.
tillsammans med värdmamman har jag idag hjälpt till att skruva ihop en ikeamöbel. ett tvbord. kommer bli sjukt snyggt, inte många steg kvar nu. och inte alls så mycket blod och tårar.
har även jobbat ikväll. gick helt okej. en glad liten bebis har jag skött. förrutom när hon grät för att hon var hungrig. men hon somna nog ganska lätt och sen kolla jag en film för att det inte fanns nått annat att göra. :) ibland är det lätt att vara au pair. ibland är det lite svårare.

har nästan nu bestämt mig vad jag ska gå för collegekurser. måste bara kolla med värdfamiljen hur det passar med mitt jobbschema. hoppas jag kan gå båda kurserna. det skulle vara så skoj. en matte och en kemikurs. sku passa bra för mig. :) drömde jag fick paket hemifrån inatt. fast det var inte så mycket där. fast sen var det så skoj att få post! fick ett vykort från jerusalem för några dar sen! :) var så så skoj!

nä nu ska jag väl nog börja gå och sova så att jag inte är trött när jag ska jobba imorgon.

gonatt.

2 kommentarer:

  1. posten går långsamt har bara kommit från ditt rum till köket bredvid telefonen ännu!!

    SvaraRadera
  2. Glad att kortet gladde dig :)

    SvaraRadera