boston

boston

onsdag 20 oktober 2010

lycka.

idag har varit en riktigt bra dag. lång jobbdag, men det brukar det ju vara för det mesta.
har handlat mat för familjen idag och det gick riktigt bra. kanske det inte var det smidigaste arbetarna i butiken sett men jag fick med mig det jag skulle handla och inget dåligt inträffade i butiken, sen var de så snälla och körde ut varorna och satte dem i min bil eftersom att jag hade E (babyn) med mig. :) sånt gillar vi verkligen. sen hade vi playdate med Laura och hennes barn. vi åkte till en trevlig lekpark som jag spanat in den senaste tiden. den gilla vi. fast barnen var trötta. nåja skoj hade de i alla fall och det är ju huvudsaken. men nästa gång får nog hunden stanna hemma.

tydligen så träffas många svenska au pairer här i boston-området varje vecka på ett starbucks. så dit åkte jag ikväll. jag vet att jag inte är svensk men ibland så får de faktiskt adoptera mig lite. men sånt är bara skoj. riktigt skoj hade vi på våran lilla träff med. och så fick jag träffa lovisa. :) ska försöka åka på dessa träffar varje vecka för det var faktiskt sjukt skoj!
dock hände nått på hemvägen som jag gärna undviker. inget dramatiskt bara att de hade en liten omväg på motorvägen så det var krypkörning och bilkö i flera km. usch fy blä. på motorvägar ska man få köra snabbt och inte behöva bromsa med tio meters mellanrum! men det är ju min åsikt i och för sig.
tiden den går så fort så fort. nu har jag varit 50 dagar i USA. OJ! snart är jag hemma igen. men först ska jag resa och uppleva sjukt mycket saker. måste nog spara pengar då. :) inget mera glass på ett tag. eller kanske ibland. men inte så dyr glass.

tror jag glömt att nämna att jag hittade SÅ fina löv i boston common när jag var där i lördags. det var höstiga löv. ni vet i alla färger, och så hade nån/något/whatever tryckt fina uttryck på löven. på de jag hittade stod det today's special (tydligen fanns det andra uttryck på löv på andra ställen men hittade inte dem.) tänk att nån gjort de löven. sjukt fina var dom. tror jag ska plasta in ett av löven och göra ett fint foto-sak runtomkring till mitt nya rum sen. :) sånt gillar vi.

nu är klockan mycket och det är en arbetsdag imorgon med. inte för att jag vet om det händer nått speciellt då men vem vet och man måste nog vara utvilad. så därför säger jag gonatt och kryper ner i min säng. :)






starbucks. de gillar vi med! GONATT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar