boston

boston

måndag 25 oktober 2010

fantastiskt!

så kunde man faktiskt beskriva denna helg. den har varit grymt bra. jag har gjort så många olika roliga saker. umgåtts med många roliga, trevliga typer, besökt spännande platser osv.. idag stack jag och annika iväg till IKEA. med inga större problem hitta vi fram. (vi fråga bara om vägbeskrivning en gång eftersom att dumma gps:n inte var tillräckligt ny för att hitta till 1 IKEA way, Stoughton.)
väl framme vid IKEA gick vi omkring och kolla på saker, camilla köpte en vacker stor(!) filt som kommer var perfekt nu i vinter och så köpte jag en anslagstavla som man kan skriva på men även sätta fast foton och lappar på. :) bild kommer senare. men egentligen skulle vi ju inte köpa nått från möbelavdelningen utan vi var väl mest intresserade utav IKEA Foodmarket. där hittade vi alla dessa underbara saker som man inte ens egentligen vetat av att man saknat. så nu finns det en tub med kalles kaviar i kylskåpet och en massa choklad i min väska. sen köpte jag även lite julmust och sen tänkte vi att de nog måste ha glögg sen närmare jul så då tänker vi åka dit och bunkra upp med glögg. :D (mulled wine på engelska. konstigt.)














sen efter att vi båda handlat en hel del i matbutiken satte vi allt i bilen och gick in på ikea en gång till. bara för att vi nu var hungriga och redo för att äta underbara svenska köttbullar. (vi var inte hungriga innan och vi tyckte det var onödigt att äta mitt i shoppingen när vi ändå inte var hungriga.) så båda köpte vi köttbullar och de var SÅ gott! himmelskt. och såå billigt. för 6$ fick vi köttbullar med mos (dock klimpigt) sås och lingonsylt, sallad och bröd och hur mycket dricka som vi ville ha. det kallar jag förmånligt!

sen hade vi så mycket tid kvar av den härliga söndag som detta var. därför åkte vi iväg till ett shoppingcenter här i närheten och shoppade lite mera. riktigt riktigt skojigt. om man vill kan man bygga sig en egen nalle där i en av butikerna. :) eller äta mat i en regnskog. underbart.
vi hann även öva piano tillsammans med barnen, ibland är de barnen riktigt busiga, men ack så duktiga på att spela när de skärper sig. :) de är så underbara mina värdbarn. :)

körde sen hem annika och stannade där för att äta glass och popcorn och kolla på harry potter 6. fin film, synd bara att den hakade upp sig hela tiden, men vi fräschade i alla fall upp vårt minne om den filmen så nu behöver vi bara vänta till mitten av november innan första delen av sista filmen kommer ut på bio! :) kan knappt vänta även om jag inte är lika fast i böckerna som jag var tidigare.

nu ska jag strax krypa ner i min säng och sova skönt några timmar innan nästa jobbvecka börjar.

1 kommentar:

  1. det har ju gjort två filmer av den sista Harry Potter boken, visste du det. Jag tycker också att det ska bli roligt att se första delen av filmen. Läste typ boken för 2 år sen så det är nog på tiden att den kommer nu, konstigt hur det ska bli roligt att se den fast jag inte har läst eller sett en Harry Potter film på jätte länge.

    SvaraRadera