boston

boston

lördag 2 oktober 2010

fredag.

ännu en jobbvecka har passerat. det är fredag igen, skönt skönt skönt...
denna vecka har faktiskt varit riktigt skön och helt okej. skönt med helg så man kan vila upp sig lite mera. :)

ikväll var camilla och spela fotboll tillsammans med andra amerikaner och två andra au pairer. det var SÅ skoj! det var inte riktigt hög nivå på vårt spelande, men det var en trevlig stämning. saknar lite division 4 & 6 fotboll. fast sen så kanske jag inte sku orka spela i sån nivå heller.
men ska bli skoj att fortsätta spela fotboll på fredagkvällar. en fin liten sysselsättning som man kan göra till en tradition.

idag tog jag för första gången i USA på mig mina svarta joggingbyxor, jag undrar när jag hade dem sist. jag har några goda gissningar om vad som kunde ha varit på schemat sist jag använde dem. i ena fickan hittade jag två lappar där det stod en massa saker vi skulle handla till sommarlägret (scout) och i andra fickan hittade jag sand, från storsand. (L)
jag har alltså lyckats reda ut mysteriet när jag använde dem sist. sommarläger, scout, storsand, trevliga stunder, skrattattacker som jag saknar, underbara vänner, sjukt bra minnen med andra ord.
saknar dom dagarna...

spenderar resten av den här fredagkvällen med att kolla på friends, läsa en knasig bok och stretcha. jag får inte glömma att stretcha. imorgon kommer jag åka in till boston och kolla på converse så jag vet vilka jag ska beställa från denna fantastiska hemsida. :) sen på kvällen kommer annika dit och så ska vi vandra runt i boston och inte alls göra mycket vettigt utan bara vandra runt och njuta av den vackra staden.
kanske jag sku kolla en film innan jag somnar. hm. sku vara en bra ide... :)

jag hoppas ni kommer ha en trevlig helg. vissa av er får jag ju skypa med. (L)

ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar