boston

boston

tisdag 28 september 2010

suck.

har jag ett liv? det är en rätt relevant fråga, jag har hört att jag lever ett spännande liv, att jag är modig och att jag gör nått som andra bara drömmer om.
visst jag lämnade tryggheten, jag lämnade allt. vem är så dum så att de gör det?
okej, ta inte detta på fel sätt. jag tycker verkligen om att vara här. jag gillar familjen, barnen är snälla med mig oftast. och framför allt gillar jag boston nå otroligt mycket. Jag gillar helt enkelt att vara här.
MEN, under vardagarna gör jag inget annat än jobbar, äter middag, svarar på mail, uppdaterar min blogg och tittar på film. inte var det precis så jag hade tänkt mig det. men samtidigt känner jag tryggheten där och dessutom är jag för trött för att ens orka tänka ut nån aktivitet jag kunde göra under de 3-4 timmarna under kvällen som jag har till förfogande innan jag borde gå och lägga mig.
visst jag kan göra massa saker men orka. jag tror att jag sakta men säkert håller på att vila upp mig från den hektiska sommar jag hade innan jag kom hit.
att vara ute på en villa en lördag sova över och starta därifrån till konfirmation, umgås med släkt för att sen åka iväg till nästa villa och komma hem när solen stiger över trädtopparna. det var en underbar helg. jag fick fylla på alla människominnen jag behöver under detta år. men det slet på en.
att vara ute länge i detta land är helt enkelt inte ett alternativ, för det första kommer man ju inte ens in någonstans för att man inte är 21. en lördag var vi och kolla på en film, när filmen var slut gick vi hem var och en till sitt. klockan var inte ens elva när jag kom hem.. sen när sku jag komma hem elva en lördagkväll i finland?
nåja. bra att vila upp sig nån gång med. borde hitta nån aktivitet eller nått bara så jag kommer ut nångång, jag har hört/läst nånstans att det inte endast är bra att leva på helgerna. man missar ju ca 30% av sitt liv om man lever på det sättet.
livet håller faktiskt på just nu, så länge som vi håller på att göra upp planer för senare...

kanske inte riktigt den inriktning jag hade tänkt mig på detta inlägg men nåja...

idag kolla jag på the sisterhood of the traveling pants 2. yay. fast böckerna är hundra gånger bättre! bara så ni vet.
tjejen här har även varit duktig och skaffat ett bankkonto och varit till bibban och lånat två filmer och första säsongen av friends. så nu lär jag ju nog komma ut på kvällarna...

jag hoppas ni alla har det bra där hemma! frys inte bort!

nu ska jag kolla extra materialet och sen krypa ner i min säng och läsa slutet på boken jag håller på med. :)

gonatt!

1 kommentar:

  1. Kanske int så dumt att du kommit på att vila.. kan behövas inför studielivet nästa vinter då du också ska isäng elva på lördagarna!!? Kanske just det är livet att lära sig ta hand om små barn, att leva i nuet liksom barnen.. tankar en vacker kall höstdag med fönstertvätt

    SvaraRadera