boston

boston

tisdag 7 september 2010

jobbdag #1

idag ar det da forsta dagen som jag jobbat pa riktigt, eller det ar ju inte ens pa riktigt annu eftersom att det var en holiday och foraldrarna var hemma och de haller pa att lara mig saker annu. kanns lite konstigt att lara sig byta bloja eftersom att jag redan vet hur man gor men det ar ju bra sa man kanner sig saker. :)

jag har fatt kora bil idag med. :) superfun. men trafiken har ar lite konstig och man ser inte alls trafikskyltarna lika bra som hemma. speciellt inte skyltarna som berattar hur snabbt man far kora. vem ser en liten vit fyrkant i en meters hojden? na finska skyltar tack. men jag blir val van sku man tycka. :)

imorgon ska jag vara ensam med bebin en liten stund. :)yay.
kommer nog att trivas jattebra i denna familj.

pa sondag ska jag och vandra med andra au pairer. det kommer bli skoj. samtidigt som man far traffa andra au pairer sa att man kan borja umgas lite pa kvallen istallet for att sitta framfor datorn. :) men jag gillar det med. dessutom ar jag sa trott sa att jag gar och laggar mig sjukt tidigt. runt en tio varje kvall. hur skont som helst. detta trodde ni inte om mig va?

som jag tidigare namt sa gillar jag inte tidsskillnaden. speciellt nu nar jag jobbar dagtid sa har jag ingen tid som helst till att prata med min familj eller med mina vanner. men jag lever och mar bra och har val tid att prata sen i helgen.. eller sa kan man boka in sig mellan halv 3 till halv fyra. om ni ar tillrackligt viktiga for mig sa kan jag faktiskt tanka mig att stiga upp en timme tidigare och prata med er.
<3

morgondagens mal blir att satta in foton pa datorn och forhoppningsvis pa natet med. :) men int vet jag ju hur det blir i praktiken. :P

kopte en bok i NY, kanske jag beratta det. Dear John heter den. sjukt bra.. den ar en film med. sen nar jag last klart boken ska jag se filmen. forfattaren har aven andra sjukt bra bocker som t.ex. a walk to remember och the notebook. :) sa maste till en bokhandel med.. hm hur ska jag kunna spara pengar detta ar. naja. nog ska jag spara med. :) ska ju borja pa varldens basta utbildning sen. :)

nu ska jag lasa. :) och sen sova.

gonatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar