boston

boston

lördag 25 september 2010

gegga.

ungefar sa kanns det i min hjarna nu. jag vet inte varifran geggan kommer, eller vad geggan kommer att astadkomma. men sakert finns det nan mening med att min hjarna ar geggig. eller sa borde jag helt enkelt borja sova lite mera. hm.. maste prova med det senare.

denna dag har varit en bra dag. jag menar halla det ar ju fredag trots allt. :) alla barnen har varit snalla, vadret har varit bra och jag har haft precis lagom att gora nar jag jobbade, pa gransen till for lite. alldeles som det ska vara da. vi var ute pa en lang promenad, takten var val lite sisadar. men ibland maste man ta det lugnt for att orka hela vagen... nar vi kommit en bra bit skulle vi ga genom en tunnel-liknande-sak. mera en bro over en vag, naja det ar inte det viktiga, det som ar av betydelse i denna story ar att under/i/whatever bron sa fanns det sjukt manga duvor, detta markte jag nar jag gatt genom hela skiten.. vagade knappt vanda om och ga genom den en gang till. varfor ska duvor vara pa stallen dar oskyldiga manniskor vandrar?
for er som inte vet kan jag beratta att jag ar extremt fagelradd. de skrammer skiten ur mig... men jag brukar klara mig for det mesta, med lite piikar, skratt och elaka kommentarer fran mina vanner/sallskap.
usch for faglar helt enkelt!!

na nu ska vi val prata om att roligare!! tycker jag i alla fall. och som tur ar sa ar det ju jag som sitter vid tangenterna och bestammer vad som kommer pa skarmen. :)
pa tal om skarmar var jag och en annan finsk tjej Laura till ett shoppingcenter idag. dar gick vi in i en applestore, <3 , oj vad jag gilla det stallet. en massa Ipods Iphones Ipads osv som man fick ga och pata och peta pa. :) underbart. mitt Ipod-langtan hade forsvunnit men nu ar det nog lite tillbaka.. eller kanske jag skulle skaffa mig en Iphone. hm... maste tanka pa saken. duktig som jag ar kopte jag inget i den butiken. men jag kopte en rutig, underbar, tunikliknande skorta for endast 9$ :) den ar jag nojd over. att jag sen kopte godis for 2$ mindre ar en sak jag inte ar sa stolt over. men det var dyrt godis, inte alls som vid prisma. :( fast det smakar riktigt bra. :)

imorgon ska jag traffa annika for att vandra, turista och shoppa i Cambridge. yay! det kommer bli skoj. tur att jag far min lon innan vi sticker ivag. imorgon ska jag komma ihag att kopa en adapter! annars blir det ju inte till nagot. fast annars kanske jag inte ska slosa sa mycket pengar. eller jag vet inte. vi far se helt enkelt. :)
jag kan ju uppdatera er med helgens inkop sen senare. och hela publiken ropa hurra! eller natt liknande.

att bara runt pa en bebis dagarna igenom ar kanske inte det allra basta for min rygg. funderar pa att fara till en massor, innan det ar forsent. men far se lite. det finns ett stalle i staden har nara for inte allt for manga dollar. far se lite. ska i alla fall lagga mig ner pa golvet och stretcha min stackars rygg lite. den brukar vara bra pa sondagar och mandagar. aka vila gor den bra. :)

camilla ska krypa ner i sangen och fortsatta lasa boken jag lanat. den ar bra. en aning forvirrande nar det ar sa manga namn man borde ha koll pa. men den ar bra. :)

btw, man kan nu kommentera anonymt. :) de va bara att andra lite installningar. :) yay! gonatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar