boston

boston

onsdag 24 november 2010

tisdag.

denna dag vaknade jag lite trött. bara lite. fast sen efter ett tag så piggnade jag till och kände mig någorlunda pigg och glad i alla fall. som tur är var emily en sån söt och underbar bebis idag att allting blev mycket bättre. vi myste hur mycket som helst på stora sköna madrassen, så en skön start på dagen var det i alla fall. sen tog vi faktiskt en välbehövlig promenad lite senare på dagen så att vi fick den behövliga friska luften som behövs varje dag. vissa dagar är vi faktiskt lite lata på den sidan. men de dagar vi inte tar en promenad brukar vi ta en sväng till biblioteket och då brukar det även bli en sväng inne i lexington centrum så frisk luft blir det ju nog då med. bara inte lika mycket som när man tar en promenad.
när ungarna kom hem från skolan åt vi mellanmål och övade piano. de är duktiga mina värdbarn. och jag blir duktigare och duktigare på att använda solfege systemet (aka do, re, mi, ... ) istället för c, d, e, f, .... lite omställning för hjärnan förstås men hjärngymnastik är ju alltid bra. borde öva lite på egna låtar med, har lite glömt bort hur trevligt det är att sätta sig vid pianot för att ta det lugnt ibland. eller bara glömma bort allt annat!!

ikväll måste jag komma ihåg att ladda kameran och min mp3, annars kan jag ju inte ta fina bilder från NY och sen kan jag inte döda tiden i bilen på väg ner till NY. det kunde bli lite av en flopp. nåja. sätter in en påminnelse i min hjärna och ska ta och verkställa saken så fort jag kollat klart friends. måste kolla klart alla serier och lämna in dem till biblioteket imorgon innan vi åker ner till NY.

var på starbucksmöte ikväll och det var trevligt. kollade även runt på barnes and noble och hittade massa fina saker som jag ska köpa sen när jag inte behöver spara pengar. måste sen se till att jag inte köper för många böcker i och med att böcker kan vara en svår sak att få hem sen den dagen när jag kommer hem.
plockade även upp annika på vägen eftersom att hennes skjuts jobbade osv. och jag kan nu säga att jag hittar till annikas utan gps! äntligen!! tog ju inte sådär ungefär tre månader. fast det är ju inte så enkelt när gps:n vill att man tar olika vägar varje gång. men nu har jag då hittat en trevlig väg som passar mig utmärkt. det roliga var i söndags när jag åkte till annikas så följde jag inte riktigt gps:ns vilja eftersom jag tog min väg då. och efter ett visst antal trotssvägningar fick gps:n fnatt och frös bilden. vilket ledde till att vi var utan gps:n för resten av färden. fast det gick bra för jag hittade ju dit. flum flum. säkert intressant för er att läsa.

vet inte om jag tar med datorn till NY så om inte uppdateringar kommer så regelbundet så ta det lugnt jag lever fortfarande men passar på att fira thanksgiving.
(ja vi får väl hoppas att jag lever alltså. :P )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar