boston

boston

lördag 6 november 2010

när det är tomt.

min hjärna har flyttat. hittar den ingenstans. men det kanske är lika bra. med en hjärna kunde jag börja tänka och jag tror det är farligt just dessa dagar.
men i alla fall hade jag en underbar dröm inatt och önskar att den aldrig hade tagit slut. den kunde ha varit verkligheten helt enkelt. oh alla underbara människor jag träffa i den drömmen. människor som betyder mycket för mig! åh vad jag saknar er!!
NI vet vem ni är! ni finns i mitt hjärta och jag tänker på er ofta!!

spelade fotboll idag. var så duktig att jag gjorde mål. var även så duktig att jag fick en fotboll i ansiktet, prata finska, svenska och engelska, åt glass med annika och gick runt och visa lexington centrum åt henne. nån guide det lär jag nog inte bli på första taget i alla fall.

har trillat ner i gossip girl träsket igen. där trivs jag bra. gossip girl är orsaken till att jag gick och sova ungefär samtidigt som en person jag chattade med gick till skolan hemma i finland. men det var ett vackert litet samtal och jag gick och sova glad sen.

nu chattar jag med en svensk som bor här nära mig. när camilla pratar med denna person använder hon sådana vackra ord som exceptionellt och dialektala varför. när lärde jag mig använda sådana vackra ord? men kanske bra att jag får använda sådana ord med.

nu tänker jag fortsätta kolla på gossip girl och sen krypa ner i sängen och drömma och dig/er!

KRAM

1 kommentar:

  1. Längtan och saknad är inte så farligt!! Kanske rentav nödvändigt för att få goda relationer, livserfarenhet och ett lyckligt liv. Kanske en påminnelse om vad som är viktigt i livet. Med tjugosjuårs distans vet jag det var en viktig period i mitt liv.

    SvaraRadera