boston

boston

söndag 21 november 2010

lördag.

denna lördag har varit en ytterst bra lördag!
först åkte vi in till boston och titta på lite olike saker. det var jag annika och monica. dessa tre jentor gick runt och lekte turister (förrutom c som inte orkade ta med sin kamera.. fyfy!), kollade på jackor osv... sen när vi skulle gå från skogatan till Quincy market tog dom en annan väg än dom brukar och hittade några riktigt vackra hus. yay.. ibland är det bra att ta nya vägar istället för alla de gamla som man nött in i systemet. om man aldrig provar på nått nytt går man ofta miste om så mycket.
det är därför jag och a ska prova en ny sushi sort nästa gång vi går till vårt stamställe. men dom som känner mig vet att när det kommer till att välja nya saker, mat, glass vad som helt så är hon fruktansvärt dålig på att göra det. nej usch. men ibland får man helt enkelt bara ta tjuren vid hornen och ta en nått annat.
vid QM hade dom en SJUKT ENORM julgran. och skulle tydligen ha julgransljus tändning lite senare men vi hade tider att passa men julfiiiilis det fick man nog. så mysigt överallt i Boston. åh det är nog den vackraste staden i hela världen!!

sen mötte vi upp olle och madde och så åkte vi hem till mig. vi hade ett litet talko som hette flytta ner camilla till sitt nya sovrum, och oj ett sånt fint talko det var. vi var duktiga snabba och ack så välarbetande med insektnyckeln när vi skruva isär och ihop min sköna säng.. och inget gick sönder heller förrutom ett hörn på en Ikea lampa men nåja de är ju inte hela världen heller. så nu gått folk har jag det nya rummet nere i källaren och oj så snyggt det blev. det enda jag nu behöver är foton att sätta upp lite här och där i mitt rum och sen så ska nån hjälpa mig med att sätta upp min anslagstavla KLUDD från Ikea. Så snart kommer ni nog få se bilder från mitt nya rum. yay!

när nu rummet var klart och vi funderat fram och tillbaka bestämde vi oss för att åka till Burlington och kolla den nya Harry Potter filmen. sagt och gjort och vi packade in oss i våran bil och styrde kosan dit. först köpte vi biljetter och sen åkte vi över till the mall för att äta lite mat innan filmen. lite äventyr som bestod av att springa över vägar utan övergångsställen och gå på berg och dalar så kom vi fram och njöt av god mat. :D
sen stack vi tillbaka till bion och kolla på filmen och jag måste säga att jag tyckte den var bra och att det är skönt att de dela upp den i två filmer för annars skulle det inte finnas en chans att få det ihop till en film som har ett sammanhang och inte bara är fakta intryckt på två och en halv timma. men summa sumarum en bra film och en riktigt lyckad lördag.
att klockan nu är tjugo över ett och jag ska upp relativt tidigt imorgon är en annan sak. men morgondagen blir sjukt bra den med. så nu ska jag drömma mig bort nån timme och vakna upp förvirrad och undra vad jag gör i källaren. xD

gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar