boston

boston

måndag 15 november 2010

söndag.

denna dag börja jag med att sova tills jag vaknade av mig själv. så skönt. är verkligen skönt att inte vakna av den där hemska melodin varje dag. borde kanske tänka på att byta melodi sådär småningom. men denna melodi är på ett annat sätt ack så underbar. idag har jag tagit det riktigt lugnt. bara vilat och tittat på NCIS.

Eller vänta jag stack ju iväg på en vacker cykelutfärd där tidigare under dagen, första stoppet var kära biblioteket där jag hämtade den väntande NCIS boxen. YAY!
Sen hade jag tänkt träffa en tjej i centrum men hon började jobba så jag stack iväg längs cykelleden och bara njöt av att cykla. skönt när man inte heller störs av bilar hela tiden.. Sammanlagt cyklade jag härliga 17km men nästa gång så får jag lämna axelväskan hemma och ta min haglöfsväska om jag planerar cykla så länge. Skönt att ha en bra cykel att cykla på annat än det där skräpet jag har därhemma.

hej pappa. det är farsdag idag. Grattis!!! :) Hoppas du hade en bra dag!

en annan sak jag gjort idag är att äta allt för mycket mat.. Men det tror jag är tillåtet på söndagar. helt fantastisk kycklingsås på rödvin och annat gott.. vilken tur jag hade som hamnade i en familj där nån kan laga mat. detta diskuterade vi vid maten idag med. sen hade hon gjort en god citronpaj med maräng på toppen.. så gott. men när man ätit den pajen plus vanlig mat till lunch och middag samma dag blir man lite väl mätt..
men men.. tur att jag tog en cykeltur i alla fall.

mitt rum och min allt i allo låda fick sen en liten städning med. det behövdes nu har jag en soppåse full med en massa skräp. det ska jag slänga ut imorgon. samtidigt märker jag att jag är en onödig samlare. har så svårt att slänga saker. skolådor är jag sämst på att slänga. men kanske jag slänger dem sen när jag ska packa för att komma hem. kommer ju knappast att ha rum för några skolådor då.

nu ska jag fortsätta kolla film och sen krypa till sängs. slutet på en fantastisk söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar