boston

boston

onsdag 1 juni 2011

grattis!!

min lilla söta rara bebis fyller ett år idag. när hann hon bli så gammal. den lilla plutten. söt och snäll är hon med men vill hon ha nått så finns där allt envishet.. underbara unge. (L)

idag har det varit varmt. skönt och svettigt. tog en promenad till starbucks för en iste och sen har jag varit på ett au pair möte. tråkigt men vissa trevliga människor hade jag ju trots allt att prata med.

angående Canada så var det en ytterst trevlig liten resa vi gjorde. startade på fredagkvällen och körde hela kvällen. lite spännande stunder hade vi under resan bla var vi trodde att jag glömt passet och rädsla för älgar.. men vi såg ingen så det var lugnt. passet hade jag även med mig så allt var frid och fröjd. vi kom fram en två tiden på natten varpå vi stupade i säng.
lördagen började allt för tidigt med stående frukost ty vissa sov lite längre än vad man borde gjort. sen spela vi handboll 3 matcher under dagen innan vi städade upp oss, umgicks på hotellet och sist och slutligen drog iväg på middag tillsammans med de andra handbollslagen. vilket var väldans trevligt och mycket trevliga samtalsämnen. tihi.
efter middag åkte vi till en bar/klubb/något och dansa hela kvällen lång med bl.a. handbollskillarna från canada. de kan dansa. tihi. så kan även BTH. tihi. en rolig kväll helt enkelt. tihi.

söndag morgon fick vi sovmorgon innan vi hade dagens två matcher. vi spela i finalen men förlorade dock och fick silver. men vi hade en fin turnering med massor av skoj och vi gjorde bra ifrån oss. så vi är helt klart nöjda med helgens lilla roadtrip upp till Canada.
stället vi spelade på var litet litet. staden hade innan varit en gruvstad (typ) var de hade röjt (heter det så?) asbestis, (eller vad det nu heter. giftigt och illa i alla fall...) så det fanns en massa bergliknande högar med restmaterial runt hela staden och  vattnet smaka rent ut sagt ruttet. usch fy och blä. har nog aldrig druckit så äckligt vatten. nåja. änn så lever vi ju i alla fall. duschade efter finalen och sen åt vi middag innan vi alla satte oss i bilarna igen och begav oss av hemåt. skoj skoj.

camilla hade dock glömt nyckeln till huset och fick sova hos monica innan vi på söndagen fann ett sätt att ta oss in. tihi. (min värdfamilj var i NY)  sen bruncha vi med handbollslaget i många trevliga timmar och så vidare men det har jag redan berättat till er. tror jag i alla fall. en helt bra weekend och nu är det vecka och endast 3 dagar kvar till nästa underbara helg. hemska saker så tiden går snabbt. kan jag inte bara få stanna klockan ett tag och bara njuta? jag vill helt enkelt inte att allt detta skall få ett slut. men mina vänner de håller redan på att fly över hela världen. en från handboll laget åkte hem till paris igår. en annan har åkt till San Fransisco, andra är i spanien medans vissa får jobb i paris, andra åker hem till tyskland. hemska saker. men i alla fall har jag många vänner att hälsa på och många vänner att sova hos när jag reser iväg sen senare. tihi..

nu skall jag dränka mina abstinens över den kommande hemfärden med att se ett sista avsnitt greys anatomy för denna dag. tihi. tror hårt att jag knarkar den serien lite för mycket just nu... tihi... bara ett till!! jag lovar. sen går jag och sova!!!!

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar