boston

boston

måndag 20 juni 2011

död.

åh underbart död är jag just nu. icke så underbart död var jag där tidigare idag. började denna dag ytterst tidigt med att sätta mig på cykeln så halv 9 tiden för att möta upp Monica så att vi kunde cykla till Alewife ty ingen hade tillgång till bil.. måste säga att det var riktigt skönt att cykla tidigt på morgonen när det fortfarande inte var stekhett utan bara sådär lagom skönt. åkte lite T tills vi kom till stranden. awsome!!
eftersom vi är skandinavier var vi bland de första att komma dit även om vi kom så 15 minuter efter angivet klockslag. att passa tider är nog inte vårat lags starka sida.
dagens mål bestog av beach handboll spelande. mycket trevligt. att springa i sanden är dock rätt jobbigt. men vi tog några pauser för att dricka vatten och slänga oss i det sköna kalla vattnet. var inte alls beredd på att vattnet skulle vara så salt. vi spelade så nästan i 4h och då ni med stekande sol, brännande sand och lite vatten så är man rätt död. vissa av oss orkade knappt hålla igång en enkel koversation sen när vi hittade lite föödo bestående av pizza eller glass. men ack så trevligt vi haft det! jag kommer sakna dessa människor! men som tur är får vi åka och hälsa på dem ofta. perfekt!
när vi väl satt på T:n påväg hemåt igen såg vi nog ut som ett gäng zombier som sa hej då till personer vart efter. men men. orkade hålla upp skenet lite i alla fall när vi hade vänner med oss men när det endast var jag och monica kvar dog nog all social kompetens. tihi. sen skulle vi bara cykla hem med. fasade nog lite inför den cykelturen men det gick förvånansvärt bra. vi cyklade inte långsammast i alla fall, (även om det fanns knasiga människor som cyklade snabbare än oss då...)

jag kan meddela männskligheten att jag är solbränd. fina ränder har jag på axlarna och ryggen. sen är min mage en konstig rosa färg. tihi... och fråga inte om mina fötter. men jag kan berätta att det är viktigt att komma ihåg att smörja in sina fötter för de tar mest stryk! speciellt om man räddar mål med brända fötter gör det extra ont! men man räddar ju ett mål i alla fall!

nu är klockan halv tio och jag skall dö i min säng. kanske jag hinner läsa två sidor ur min bok innan jag dör.
kanske....

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar