boston

boston

måndag 6 juni 2011

en helg som alla andra..

.. eller så kanske inte riktigt. jag måste säga att det har varit en riktigt bra helg detta. mera sånt, säger jag bara. gårdagen (lördagen) började med att jag åkte till annikas och vi shoppade ingredienser, fixade en helt amazing potatissallad och gjorde oss klara för bbq (grillfest. xD ) awsome.
för att ta oss till festen åkte vi buss och gick en bit. dessutom var vi tidiga så vi tog en liten omväg. tihi.. mycket vackra hus och träd fanns det på omvägen.

under grillfesten fick vi smaka på massor av god mat från många olika länder. nom nom. grillat är nog massa gott det måste jag säga. massa vänner var där med och vi hade en riktigt trevlig kväll. :)

nu pussis harry potter i filmen. isch.... (camilla och annika kollar på femte filmen....)

tillbaka till helgen... vi hade även en "prisutdelning" varpå många människor fick diplom. typ. skoj skoj.. camilla lilla fick ett fint papper och ett fint foto på laget med. dessutom fick jag en ytterst vacker blombukett. tackar tackar. sov sen över hos annikas innan söndagens strapatser började.

idag har vi åkt in till boston och vandrat freedomtrailen med amael och hans kompis, monica och inge. så massa skoj vi hade idag. var även turistig och tog några bilder. kanske de kommer upp om en liten stund. sådär lagom tills jag kommer hem eller nått i den stilen. vädret var helt lagom perfekt. lite kallt när vinden ven mellan knutarna men inte heller allt för varmt för att vi skulle rinna bort som smör i solen. camilla har även samlat vissa svenskapoäng när hon använde ord som periferin. hemska saker att sådana ord kan ge mig poäng. tror min svenska helt enkelt är ruttet som ett lingon på våren. annika sitter nu här bredvid mig och rättar mina misstag.. tihi.. att titta på harry potter är nog verkligen intressant det...
efter freedomtrailen tog vi en liten lunch i den italienska delen av boston. gott gott och sen lite quincy market och glass och häng i boston common. denna dag har varit aktiv i den mån att vi har promenerat annars kan man nog inte säga att camilla skulle ha ansträngt sig särskilt mycket. kanske jag sätter på hjärnan tills imorgon.. kanske.

nu är det nog dags för mig att packa ihop mina saker och ha annika att köra mig hem.. tihi..

hoppas alla hade det bra och att alla som tog studenten hade en helt underbar helg de med!! grattis till alla mina vänner som tog studenten!!! :D

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar