boston

boston

måndag 11 april 2011

helg.

denna helg har varit helt fantastisk. och vi har hunnit med så många roliga saker. vädret har dessutom visat sig från dess bästa sida. hur perfekt som helst.
på fredagskvällen åkte jag och annika till lincoln för att spela fotboll och sparka på saker. mest fotbollen då men kanske det hände att man "i misstag" råkade sparka nått annat. men i alla fall så hade vi det riktigt trevligt. dessutom gjorde jag ett riktigt vackert mål. skadar ju aldrig. sen skall man ju förstås skryta om det sen. xD

när vi svettats klart åkte vi hem till mig för att fräscha upp oss innan vi poppade perfekta popcorn innan vi satt oss och kollade på ett perfekt avsnitt av bones. tror jag skall överanvända ordet perfekt i detta blogginlägg. hur perfekt kommer inte det att vara?

på tal om perfekt så kan man inte säga att mitt förra inlägg var helt perfekt. annika har påpekat en massa saker som jag stavat fel och sen skrev jag till och med filmens namn fel. hemska saker. den perfekta filmen hette soul surfer. se den!

idag bestämde vi (jag, annika och monica) oss för att åka in till boston för att gå en massa. i back bay som är typ det rikaste och bästaste stället att bo på i boston. helt sjukt megavackert är det där. när vi steg av T:n råkade vi snubbla över en grekisk parad mitt inne i boston. visste inte riktigt varför de hade en parad, men genom att tjuvlyssna på poliser och desperata bostonians som försökte ta sig med bil till deras lägenhet fick vi utluskat att de har en parad idag för att det typ är greklands självständighetsdag. dock har jag inte orkat kolla om det verkligen är orsaken. :P nåja. vi gick och gick och plågade våra fötter och såg en massa vackra fina saker.
sen gick vi ner till charles river och satte oss vid vattnet och vilade våra trötta fötter. åh vad det var mysigt att sitta vid vattnet hör vattnet klucka mot stranden. njuta av solen som sken så varmt och skönt. helt perfekt alltså.

även om våra fötter var döda bestämde vi oss för att traska till chinatown för att köpa en tidig middag. vandrade oss sedan till boston common för att sätta oss ner och njuta i solen för att njuta av våran goda middag. nom nom.

det är väl vad vi sysslat med den senaste tiden. tror jag i alla fall..

imorgon börjar en ny vecka och det gör mig faktiskt inget för vi har hunnit göra så mycket roligt denna helg att jag gärna jobbar en vecka nu innan jag sticker till DC. åh snart händer det. tihi.

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar