boston

boston

söndag 1 maj 2011

lördag.

trött tröttare tröttast.
alla har klagat på min svenska idag. men jag tror dom har sina skäl. vissa meningar var seriöst vartannat ord svenska och resten engelska utan att jag egentligen märkte att jag blandade. suck. seriöst det kommer vara jobbigt att komma hem.
nåja får väl öva upp min svenska igen då.
nu är klockan mycket och jag borde sova för jag skall plocka upp maria och annika om sisådär 9h. yay.
idag har vi shoppat och shoppat lite mera. men endast vettiga saker förstås. mestadels i alla fall. en ny söt vår/sommar jacka fick följa med mig hem. en herr sådan. jag verkar alltid fastna för dem. mycket sötare än en läderjacka. (piiiiiik till annika. xD )
sen har vi gått fruktansvärt mycket och jag köpte flipflops och gick in dem lite. numera lider jag av att jag har sjuka fötter. :( hemska saker. nåja. det blir nog bra tills jag gifter mig.
sen träffa vi en stycken monica och hon följde med oss och åt shabu shabu. nom nom. ytterst gott. dit får vi åka igen. och stället kändes väldigt flott (?) ni vet snyggt, rikt, whatever (inte flottigt!!) nåja. maten var mycket god och inte alls så dyr som man kunde trott. dit får vi återvända en annan gång med.

efter att ha tagit dödslångsamma metron till annikas stannade vi för att handla glass innan vi satte oss ner och kolla på harry potter ettan i en början på vårat marathon att se alla innan den sista delen kommer ut.
fast vi är nog inte ett gäng som kan detta med att fokusera sig på en sak. under filmens gång var en dator i flitig användning, likaså var en DS. tihi. uups.
nåja. sen brakade alla spärrar och en viss camilla och en viss maria flippade stort. som ända till rymden stort. tror nog inte jag skrattat så mycket på sjukt länge. och de skämt vi drog var så dåliga. fast typ kanske 10% eller nått blev lyckade i slutändan i alla fall. nåja. lämpliga för era öron är väl de i alla fall inte!

nu ska jag läsa bloggar innan jag går och lägger mig. hoppas ni äter massor med munkar och sturvor för oss som befinner oss här.
fast mjöd har vi lyckats göra. nom nom. kommer vara perfekt imorgon, i alla fall för mig eftersom att vi använde mammas recept. måste nog finnas lika många sätt att göra mjöd på som det finns personer som gör mjöd. suck. men gott är det. gonatt.

xoxo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar