boston

boston

tisdag 1 juni 2010

helsingfors

gårdagen spenderades i soliga sköna helsingfors. efter att ha försökt läsa på kemi i tåget tog tjejen en lång promenad till CC kontor i Helsingfors. där pratade hon finska. typ. men i alla fall fick hon lämnat lite papper och fick löfte om att få hjälp med lite instruktioner från CC om visaansökansblanketten. alltid nåt det.

camilla gick och slöa i staden. åkte metro shoppade utan pengar, och hade allmänt skoj.

har börjat fundera lite på presenter till min host-family. och det är ju endast jättesvårt! vad ska man köpa vad kan man ta med sig på ett flyg? de får inte vara stort det får inte vara tungt men det ska ändå vara något bra och användbart! nåja jag har ju bra tid på mig att fundera på saken.




klockan slog 1 och camilla sökte sig ut till campus Gumtäckt för att skriva inträdes till matematik, de va ju hela orsaken till besöket. väl där slog en tanke mig. usch va nördiga folket där är. vill jag faktiskt studera där??

nåja ja satte mig och skrev det "trevliga" provet och jag behöver inte längre besluta mig ifall jag vill studera där eller inte för med de jag skrev igår ska man inte komma in till ett universitet.







nu har jag då skrivit mitt kemiprov. och det gick faktiskt riktigt bra. kanske jag är en nörd i alla fall. hm nåt att tänka på.







take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar