boston

boston

fredag 11 juni 2010

aj.

det är nu snart en vecka sen jag senast skrev nåt i min blogg. och hur kan det komma sig, kan man ju fråga. jag har inte glömt bort bloggen som jag brukar kunna göra utan det är helt enkelt så att jag haft så sjukt mycket saker på gång. och dessutom varit utan dator i 4 dagar.

så sen sist då så har jag hunnit få den vita mössan. det var en absolut underbar dag. och jag tackar för stipendiet. pengar är alltid gott. på lördag firade jag maria och for sedan hem för att göra tårtor men istället sov jag i två timmar innan vi for ut och äta. mycket hände den kvällen och jag kom hem klockan 4. uups. men det är sånt som händer.
på söndag firade jag min egen student och det kom massor med folk och jag försökte desperat med att känna igen alla människor. det gick väl lite sisådär men de flesta kände jag nog igen och det var riktigt riktigt roligt att alla kom och uppvaktade mig. :)

på måndag åkte jag my och isak ner till helsingfors för att delta i urvalsprovet till akutvård vid arcada. vi fick äran att sova i sandra o nikkes underbara lägenhet. som befann sig max 100m från skolan. vilket förstås ledde till att vi menade komma försent första dagen. det är inte lätt att hinna i tid när man bor nära!
inträdesprovet gick riktigt bra, förutom att isak och jag glömde stretcha efter fysiska testet så resten av dagarna klagade vi på sjuka muskler och förminskad rörelseförmåga.

vi gjorde underbar mat och konstaterade att vi skulle klara av att bo och studera i helsingfors. på två kvällar hann vi dock avverka 5 filmer: polisskolan 6 & 7, leagally blonde 1& 2 samt mr. and mrs. Smith.


men titta på film var nog inte det enda vi gjorde, vi strövade runt majstranden och beundrade husen och vattnet. riktigt vackert. och så var vi till centrum och handla lite. :)



nu borde jag packa upp och aktivera mig en aning, men jag är ju så trött!

take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar