boston

boston

onsdag 23 juni 2010

allt för länge nu igen.

camilla har tillbringat hela denna vecka på ett helt underbart rippiläger utan dess like. konfirmanderna var ju helt enkelt bara för underbara. de var med på allt program utan att klaga, de tycktes lyssna på lektionerna och de var roliga att umgås med på fritiden.

dessutom fick jag ju äga ut dem en efter en i pingis. eller nåt liknande. några vann mig nog men mitt pingis-spel har helt klart utvecklats sen jag själv var en liten konfirmand som förlorade med 11-0.

flickan här är sömnig och borde äta. men när man inte får gå till dukat bord så är det lätt hänt att man skippar det helt. en annan sak som jag borde fixa idag är alla hundratals foton som jag tagit. de ska in på datorn, kollas igenom och sättas ut på facebook. och så in på externa hårddisken, endast så att jag kan börja radera lite foton ur denna dator för all plats som fanns från början och var så mycket rum börjar nu vara slut. det lyser rött där man ser hur mycket rum som finns kvar. inte en bra sak. det får bli morgondagens uppgift.

annars är livet helt på topp. det är 67 dagar tills jag sticker över atlanten och lämnar detta land för ett år. jag kommer sakna alla men jag har ännu 67 fantastiska dagar framför mig. 67 dagar som ska spenderas med vänner, i piteå med systers fotbollslag, i Pieksämäki några ynka dagar innan jag sticker iväg på rippi nummer 2, jag ska fira min födelsedag som var för en månad sen, jag skall packa, packa upp, och packa. jag skall till helsingfors en runda för att fixa mina visumpapper. usch för det säger jag bara! men helsingfors är en trevlig stad. tror bestämt jag drömde att jag spenderade dagen där inatt.

när man nu pratar om natten kan man ju nämna att det var riktigt trevligt att få sova 14h med några få avbrott som chocken att inte väckas efter allt för få timmar och så skickade nån elak människa meddelanden åt mig klockan 10. stryk skulle den ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar