boston

boston

torsdag 27 maj 2010

snooze

Snooze är helt klart min bästa vän! vad skulle jag göra om jag inte hade den. Hm kanske skulle jag rent av stiga upp i tid någon gång. Eller kanske jag skulle sova en timme eller två utan att star wars skräller ur min telefon. Något att tänka på.























Igår fick jag ett brev från Cultural Care-organisationen som jag åker med. Det var en massa papper med info om hur man skulle fylla i alla blanketter till visumansökan osv. Alltså ett ytterst viktigt och användbart brev. MEN! alla papper var ju på finska, och de som känner mig vet hur sjukt dålig jag är på finska! Jag trodde ju att vi levde i ett tvåspråkigt land!! Har inte jag då rättigheten att få mina papper på svenska?
Fast jag fick ju nu då min finskaträning tillsammans med mamma, och nog kunde jag en hel del mera än vad jag trodde. Även en hel del nya ord har sökt sig in i mitt vokabulär. Så tro aldrig att man kan fly till USA om man vill slippa undan finskan. När man väl är där så kan man ju hoppas att man inte behöver använda den! fast de e ju ett senare problem. Och då kan man säga att hm vi är i USA det finns ingen anledning för mig att prata finska här. :P



Denna dag ska jag spendera tillsammans med mina underbara vänner Sandra och Jonas. Vi kommer vara så aktiva och helt enkelt äta saigon mat och sedan åka hem till Jonas för att studera lite kemi. Eller vi kan ju hoppas att vi orkar studera mycket kemi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar