boston

boston

söndag 20 maj 2012

tårar.

För flera år sedan hade jag en favoritbok. En bok som berörde mig mycket och som jag kunde läsa om och om igen just för att den var så sorgsen men samtidigt så stark och uppbyggande.
Boken är Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och Kienna Gieth. I vintras märkte jag att de har gjort en film av boken och jag har tänkt se den enda sen dess. Idag efter en dag med en massa andra filmer såg jag äntligen denna film och för att vara en svensk film var jag mycket mycket imponerad.
Filmen är så sorglig och jag kan inte tänka mig ens hur det skulle vara att gå genom något sådant. Men jag tror helt klart att jag kommer se denna film flera gånger dagar som denna.

Ta en titt på trailern!




Sådär annars är jag fortfarande på praktik och kämpar med de sista skolsakerna innan "sommarlovet" börjar om två veckor. Så som jag ser fram emot det! Då skall jag hem och njuta av Österbotten!
Nu sitter jag och tittar på Boston team Handball som spelar nationals i Minneapolis denna helg. Just nu spelar killarna om Brons mot Chicago. Jag ska heja på mina killar så gott jag bara kan från Finland. Avstånd har aldrig varit ett problem, eller något i den stilen....

(tror också att jag lider lite av det pollen som finns i luften ute. Annars skulle jag nog inte behöva snyta mig såhär ofta och mina ögon skulle inte tåras lika mycket. Även om jag har sett på en massa sorgliga filmer senaste tiden... Men det är nog bara en liten parentes egentligen..)

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar